Wednesday, 27 July 2016

begitu mudah....

begitu mudah untuk menghancurkan
sedangkan hakikatnya begitu sukar untuk membina

begitu mudah untuk memberi alasan
aku begini, begitu....

sekiranya aku lemah pentafsiranku...
katamu aku begini, begitu...

hakikatnya kau tahu,
mengapa aku begini dan begitu...

luka luka semalam...
menjadikan aku begini, begitu..

martabatku rendah di matamu...
hakikatnya kau tak cuba untuk memahami...

begini, begitu aku..
dengan satu keyakinan..
maruah dan prinsipku terjaga
selaku muslimah...

tapi kerana begini begitu aku..
kau sukar memahami aku...

katamu... biar begitu begini mereka
begitu mudah..

jelas..
rupanya...
kita tidak sama dan berbeza..



telah aku akui dulu
akhirnya ke mana kita....









1 comment:

  1. You have some really interesting blog posts on here! Glad I found it! I’m following you…Check out my blog if you get a chance! For more information visit k2 for sale

    ReplyDelete